MAMY TO! WARSZAWA WYGRYWA!
Rok 2023 dopiero się rozkręca, a już wiadomo, że dla Warszawy będzie znakomity. Oto bowiem ledwie kilka dni temu Warszawa zdobyła prestiżowy tytuł „European Best Destination 2023” (i kilka innych tytułów, o czym opowiemy kilka akapitów niżej) i to w rekordowej pod wieloma względami edycji tego globalnego plebiscytu (o czym za chwilę). A my, jako Browary-na-wskroś-Warszawskie z ogromną radością chcemy Wam opowiedzieć, co ten sukces i zdobyty tytuł oznaczają dla promocji naszego miasta.
REKORDOWA EDYCJA, GLOBALNA ZGODNOŚĆ
Warszawa zatryumfowała w wyjątkowej edycji z uwagi na frekwencję w głosowaniu. Oddano bowiem rekordowe 686 244 głosów – blisko o 25% więcej niż w rekordowym 2022 roku. Co więcej – po raz pierwszy w 24-letniej historii tego najważniejszego turystycznego plebiscytu aż 52% głosów pochodziło spoza Europy! I w tak trudnej edycji na Warszawę zostało oddanych aż 142 081 głosów z ponad 135 krajów świata, co stanowi najlepszy wynik w całej historii plebiscytu! A gdy dodamy, że Ateny (laureat drugiego miejsca) uzyskały 91 023 głosy, a stolica Polski zostawiła w tyle m.in. Pragę, Wiedeń, Londyn czy Rodos, to zrozumiecie skalę wygranej.
NA CZYM POLEGA SUKCES WARSZAWY?
Otrzymując tytuł „European Best Destination 2023” Warszawa stała się miastem, o którym przez następne tygodnie będzie pisać prasa na całym świecie. Wyniki plebiscytu są komentowane w takich mediach jak Forbes USA, Condé Nast Travelers, National Geographic czy Corriere Viaggi. W efekcie, w tym roku to Warszawa będzie na pierwszym miejscu polecanych europejskich miejscowości, które trzeba odwiedzić. Wygrana w tym plebiscycie przekłada się na wzmocnienie wizerunku miasta jako interesującej destynacji turystycznej i na wzrost (od kilkunastu do kilkudziesięciu procent) liczby odwiedzających zwycięskie miasta turystów. A po pandemii i po wybuchu wojny w sąsiednim państwie taki wzrost ma dla miasta kolosalne znaczenie.
INNE „BESTY” W NASZYCH RĘKACH
Oprócz tytułu „European Best Destination 2023”, o którym zdecydował wynik plebiscytu, Warszawa została doceniona i wyróżniona przez organizatora także w czterech innych kategoriach: „Best Cultural Destination”, „Best Destination for Food Lovers”, „Safest Destinations in Europe” oraz w kategorii „Best Destinations for a city break”. I to są doskonałe wiadomości m.in. dla Browarów Warszawskich, bo „food loversi” oraz fani „krótkich wypadów do obcych miast” zwanych „city break”, to potencjalni goście nowego kulinarno-rozrywkowego serca warszawskiej Woli. Notabene także w kwestii „best cultural destination” oferta kulturalna Browarów Warszawskich w sezonie wakacyjnym nie odstaje od tego, co oferują popularne stołeczne sceny kulturalne.
CZYM JEST TEN CAŁY EUROPEAN BEST DESTINATION
„European Best Destination” to organizacja powołana w 2009 roku w celu promocji turystyki i kultury miast oraz regionów europejskich, która rokrocznie organizuje plebiscyt o tej samej nazwie. Jury spośród ok. 400 destynacji z Europy kwalifikuje do plebiscytu 21, kierując się m.in. wzrostem popularności tych miast w sieciach społecznościowych, wzrostem liczy turystów, wskaźnikami jakości życia, całoroczną ofertą kulturową. Innymi słowy na shortlistę trafia zaledwie 5% zgłaszanych do plebiscytu destynacji. I to już spory sukces. Natomiast zgarnięcie przez Warszawę ponad 20% głosów w rekordowej pod względem zainteresowania edycji to już jest sukces, który powinien warszawiakom i przyjaciołom Warszawy prawdziwy powód do dumy.